Αποτοξινώστε και Αναγεννήστε το Συκώτι σας με Αγκινάρα


Βασίζεστε στο συκώτι σας για πάνω από 400 βασικές λειτουργίες. Αυτό το ζωτικό όργανο εργάζεται σκληρά κάθε μέρα για να φιλτράρει τις τοξίνες και τα απόβλητα από το σώμα σας, ενώ ταυτόχρονα εκτελεί εκατοντάδες άλλες λειτουργίες, όπως το φιλτράρισμα του αίματος, η παραγωγή τη χολής που απαιτείται για να αφομοιώσει και να απορροφήσει τα λίπη και βιταμίνες, η διάσπαση ορμονών και η αποθήκευση απαραίτητων βιταμινών και μετάλλων. Υπάρχουν πολλά χρήσιμα φυτά όπως η αγκινάρα που μπορεί να βοηθήσει με το δυσλειτουργικό συκώτι σας.

Προκειμένου να αναλάβει τη φροντίδα του σώματος, το συκώτι, θα πρέπει να είναι σε θέση να λειτουργεί άριστα. Η ευεξία όλων εξαρτάται από το πώς το σώμα τους απομακρύνει τις τοξίνες από το σώμα. Ακόμα αν είστε ένα υγιές άτομο,  υπάρχουν τρόποι για να βελτιώσετε την ηπατική σας λειτουργία, έτσι ώστε να ζήσετε μια υγιέστερη ζωή.

Το πιο γνωστό βότανο για προβήματα του ήπατος είναι το γαιδουράγκαθο (Silymarin), αλλά υπάρχουν και άλλα ισχυρά βότανα, όπως το εκχύλισμα αγκινάρας. Η επίδρασή του στο ήπαρ είναι αρκετά παρόμοια με του γαιδουράγκαθου. Στην πραγματικότητα, η αγκινάρα δεν είναι ένα λαχανικό, όπως πολλοί άνθρωποι πιστεύουν, αλλά μια ποικιλία και ένα είδος γαϊδουράγκαθου που καλλιεργείται ως τρόφιμο.

Οι βοτανολόγοι σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιούν αγκινάρας ως χωνευτικό τονωτικό βότανο. Σύγχρονες επιστημονικές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι το εκχύλισμα αγκινάρας μπορεί να υποστηρίξει την υγιή λειτουργία του πεπτικού συστήματος μέσω της ικανότητάς της να προωθεί την υγιή λειτουργία της χολής και την πέψη του λίπους. Επιπλέον, το εκχύλισμα αγκινάρας περιέχει φλαβονοειδή (όπως λουτεολίνη και απιγενίνη) και μπορεί να υποστηρίξει ένα υγιές αγγειακό σύστημα, να εξάλειψει τις ελεύθερες ρίζες και δρα ως ισχυρός αντιφλεγμονώδης παράγοντας.

Διαβάστε επίσης: Μάθετε πως να Αποτοξινώσετε κάθε Όργανο του Σώματός σας

Και τώρα ας ρίξουμε μια ματιά πώς Αγκινάρα μπορεί να ωφελήσει το συκώτι σας:

Το στέλεχος, τα φύλλα και οι μίσχοι της αγκινάρας χρησιμοποιούνται για την παραγωγή εκχυλισμάτων που περιέχουν μια υψηλή συγκέντρωση ορισμένων ενώσεων που βρίσκονται στο φυτό (όπως cynarins). Αυτά τα εκχυλίσματα χρησιμοποιούνται ως φυσικό φάρμακο.

Οι αγκινάρες είναι κυρίως γνωστές για την αποτοξίνωση του οργανισμού και τη βελτίωση της υγείας του ήπατος. Επίσης, προφυλάσσουν από ορισμένες μορφές καρκίνου, υποστηρίζουν το ανοσοποιητικό σύστημα, μειώνουν τη χοληστερίνη, προστατεύουν από τον διαβήτη, την αθηροσκλήρωσης,την καρδιακή προσβολή, και τα εγκεφαλικά επεισόδια. Βοηθούν σε πεπτικά προβλήματα, όπως η δυσκοιλιότητα,η δυσπεψία,η  καούρα, το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και η διάρροια. Επιπλέον, αυτό το ασυνήθιστο μικρό φυτό μπορεί να μειώσει την πίεση του αίματος, μειώνει την κακή χοληστερίνη και διεγείρει την ούρηση.

Δύο ενώσεις που εντοπίστηκαν στις αγκινάρες: κυναρίνη, και η σιλυμαρίνη -έχει αναφερθεί ως ισχυρότατο προστατευτικό των ηπατικών κυττάρων βελτιώνουν τη συνολική υγεία του ήπατος, μειώνοντας την παρουσία τοξινών και βοηθώντας στην απομάκρυνσή τους.

Η αγκινάρα είναι πράγματι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό και έχει παρόμοια δράση αναγέννησης του ήπατος με το γαϊδουράγκαθο. Η αγκινάρα βοηθά με χρόνιες παθήσεις του ήπατος. Μπορεί να επαναφέρει το ήπαρ και είναι ευεργετική για διάφορες δυσλειτουργίες του ήπατος και της χοληδόχου κύστης.

«Σε μελέτες που έχουν πραγματοποιηθεί σε ζώα, τα υγρά εκχυλίσματα των ριζών και των φύλλων της αγκινάρας έχουν αποδείξει την ικανότητα τους να προστατεύουν το ήπαρ, ενώ παράλληλη είναι πιθανό να βοηθούν την αναγέννηση των κυττάρων του ήπατος.»

Ηπατοπροστατευτική, χολή-ενίσχυση, και υπολιπιδαιμική δράση της αγκινάρας έχει επιβεβαιωθεί σε αρκετές μελέτες. Η αποδεδειγμένη βάση για τις θετικές επιπτώσεις του εκχυλίσματος φύλλων αγκινάρας στο γαστρεντερικό σύστημα και την υγεία του ήπατος είναι η ενίσχυση της ροής της χολής. Μια μικρότερη μελέτη καταδεικνύει ισχυρή ικανότητα της αγκινάρας να αυξήσει την έκκριση της χολής:

« 320 mg εκχυλίσματος αγκινάρας αύξησαν την έκκριση χολής κατά 127% μετά από 30 λεπτά, 151% μετά από 60 λεπτά και 94% μετά από 90 λεπτά» (Kirchoff, Phytomed 1994).

Αγκινάρα-Χρήσεις και Οφέλη:

  • Αύξηση της έκκρισης της χολής, αλλά και βελτίωση της πέψης των λιπών.
  • Μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα.
  • Βελτιώνει τα συμπτώματα όπως φούσκωμα, ναυτία, δυσπεψία, κοιλιακό άλγος, σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου (σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου), πονοκέφαλο, αλλά και δυσκοιλιότητα.
  • Διεγείρει την ανάπτυξη των καλών προβιοτικών βακτηρίων στο έντερο (χάρη στην ινουλίνη που είναι πρεβιοτική ίνα).
  • Αποτρέπει την ηπατική βλάβη. Τπ εκχύλισμα αγκινάρας δίνεται πριν από την έκθεση σε μια γνωστή τοξίνη του ήπατος, παρουσιάζει την ικανότητα να αναστείλλει την ηπατική βλάβη – Experimental και Toxicologic Pathology, 2008).
  • Ερευνητές διαπίστωσαν ότι το εκχύλισμα των φύλλων αγκινάρας μείωσε το λίπος και τα επίπεδα χοληστερόλης στο ήπαρ.
  • Το εκχύλισμα αγκινάρας αναστέλλει τον καρκίνο του ήπατος σε ανθρώπινα ηπατικά κύτταρα και επίσης προστατεύτει τα ηπατικά κύτταρα από βλάβες. (δημοσιεύθηκε σε μια έκδοση του Nutrition and Cancer, 2008).

« Εντυπωσιακά αποτελέσματα παρουσιάστηκαν σε μια μεγάλη ανοιχτή μελέτη  417 συμμετεχόντων με νόσο του ήπατος ή του χοληδόχου πόρου. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες είχαν χρόνια προβλήματα, μερικοί για αρκετά χρόνια. Παρουσίαζαν, άνω κοιλιακό άλγος, δυσκοιλιότητα, φούσκωμα, ναυτία, καθώς επίσης και έλλειψη όρεξης. Αυτοί οι ασθενείς έλαβαν εκχύλισμα φύλλων αγκινάρας για 4 εβδομάδες. Μετά από μία εβδομάδα, περίπου 70% των ασθενών εμφάνισαν βελτίωση των συμπτωμάτων τους. Και μετά από 4 εβδομάδες, ήταν πάνω από 85% (Held, 1991)».

Προφυλάξεις και Παρενέργειες:

Δεν πρέπει να λαμβάνετε εκχύλισμα αγκινάρας αν υπάρχει απόφραξη των χοληφόρων οδών ή ίκτερος. Σε περίπτωση χολολιθίασης, χρησιμοποιούμε εκχύλισμα αγκινάρας κάτω από ιατρική παρακολούθηση. Επίσης, έχει διουρητική δράση και αυτό θα πρέπει να το γνωρίζουν όλα τα άτομα που παίρνουν διουρητικά φάρμακα.

Όταν προσθέτετε αυτό το στοιχείο στη διατροφή σας με οποιονδήποτε τρόπο, ξεκινήστε με μικρές δόσεις και παρακολουθήστε την ανταπόκριση του σώματός σας. Όπως πάντα, συμβουλευτείτε ένα γιατρό ή εξειδικευμένο βοτανολόγος πριν από την προσθήκη ένα ισχυρού νέου στοιχείου στη φυτική σας αγωγή. Στην πραγματικότητα, θα ήταν καλύτερο να συνεργαστεί με ένα γιατρό φυσικής ιατρικής που είναι καλά εκπαιδευμένοι στη χρήση φυτικών φαρμάκων. Όπως πάντα συμβουλεύεστε τον προσωπικό σας γιατρό αν έχετε οποιαδήποτε ιατρική πάθηση, παίρνετε οποιαδήποτε φάρμακα, αν είστε έγκυος ή θηλάζετε και αν σκοπεύετε να αρχίσει να δίνει τα βότανα στα παιδιά σας.

Κατακλείδα:

Μπορείτε να τρώτε αγκινάρες ως τροφή, καθότι προσφέρει μεγάλη πρόληψης και είναι πολύ ασφαλής. Ωστόσο, για ισχυρότερα οφέλη και αν έχετε οποιαδήποτε προβλήματα, σκεφτείτε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε εκχύλισμα αγκινάρας, το οποίο έχει πολύ μεγαλύτερες συγκεντρώσεις των ευεργετικών ενώσεων.

Διαβάστε επίσης: Απελευθερωθείτε από τον Θυμό: Καθαρίστε το Συκώτι σας & Αισθανθείτε καλύτερα

Για περισσότερα νέα σχετικά με Εναλλακτικές Θεραπείες & Φαρμακείο Της Φύσης κάντε like στην σελίδα στο facebook

*Οι πληροφορίες που περιέχονται στο hippieteepee.gr έχουν πληροφοριακό χαρακτήρα. Συμβουλεύεστε πάντα κάποιον ειδικό πριν εφαρμόσετε οποιαδήποτε πληροφορία. Η χρήση όσων αναφέρονται είναι αποκλειστικά και μόνον δική σας ευθύνη.
Επιμέλεια-Μετάφραση: copyrights © www.hippieteepee.gr via
ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Κάθε αναδημοσίευση άρθρου ολική ή μερική θα πρέπει να γίνεται υποχρεωτικά με αναφορά πηγής στο site μας www.hippieteepee.gr το οποίο θα πρέπει να είναι ενεργός σύνδεσμος (link) στην σελίδα του άρθρου. Σε αντίθετη περίπτωση το ιστολόγιο επιφυλάσσεται για χρήση κάθε νομίμου δικαιώματος του.

Πηγές:

  1. Prescription for Nutritional Healing, Fifth Edition: A Practical A-to-Z Reference to Drug-Free Remedies Using Vitamins, Minerals, Herbs & Food Supplements, by Phyllis A. Balch, CNC.
  2. The Essential Guide to Vitamins, Minerals and Herbal Supplements, by Dr Sarah Brewer.
  3. https://link.springer.com/article/10.1023/A:1015868809990
  4. http://www.liversupport.com/artichokes-help-an-ailing-liver/
  5. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18444161
  6. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14653829
  7. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26310198
  8. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/25904284
  9. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15353023
  10. https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3958332/
  11. https://draxe.com/artichokes/